Sunday 6 March 2016

Tajniki Kuchni Maltanskiej

Ten blog powstal jako wyzwanie dla mnie. Do niedawna nie mialam stycznosci z kuchnia maltanska. Nie wiedzialabym z czego slynie kulinarnie ten maly acz uroczy kraj. Teraz po wizycie w lecie 2015, jestem w stanie powiedziec wiecej. I... uwazam, ze kuchnia maltanska jest ciezkostrawna i zadziwiajaco nie przystajaca wedlug mnie do tych rejonow swiata. I tu sie zaczyna moje wyzwanie- jak ja przystosowac do warunkow szkockich, i jak ja "uzdrowic".
W nastepnym poscie opisze tradycjonalne potrawy maltanskie. Nazwa tego bloga wywodzi sie od moich dwoch ulubionych produktow - Bajtra-tax-xewk (czyt. bajtra tasz szeuk) czyli opuncja jadalna i harrub czyli karob, popularny zamiennik czekolady (na Malcie wytwarza sie z niego syrop na kaszel, herbate a takze pyszne likiery ;)).

2 comments:

  1. Brzmi intrygujÄ…co :) czekam na dalsze posty. Zu.

    ReplyDelete
  2. Dziekuje Zu :) Jest to wyzwanie dla mnie bo rejony kulinarne calkiem nowe jak dla mnie ;)

    ReplyDelete